1. Strategia educationala
	
		
			1.1. Oferta academica
		
		
		- Extinderea si adaptarea ofertei educationale la cerintele societatii 
		- Dezvoltarea si majorarea ponderii invatamintului de masterat
		
		 
		
		
			1.2. Recrutarea de noi studenti
		
			- Se impune corelarea numarului de studenti cu cererea sociala dar 
			si cu posibilitatile facultatii fara sa se faca rabat de la 
			calitatea procesului de invatamant
			- Imbunatatirea procesului de admitere in sensul retinerii celor mai 
			capabili tineri
			- Se va intensifica procesul de atragere a elevilor cei mai buni din 
			zona prin o mai buna mediatizare a posibilitatilor si a realizarilor 
			facultatii
		 
		
		
			1.3. Procesul de invatamint
		
			
			- Imbunatatirea si corelarea permanenta a programelor de invatamint 
			si analitice: introducerea de cursuri noi; revizuirea scopurilor, 
			obiectivelor, tematicilor cursurilor existente; introducerea de 
			cursuri optionale, facultative, interdisciplinare;
			- Prevederea explicita in planurile de invatamint a programelor de 
			masteratat si doctorat a unor sarcini didactice concrete pentru 
			studenti;
			- Accentuarea laturii de cercetare a invatamintului prin prevederea 
			in planul de invatamint a unor activitati de cercetare pentru 
			studenti; 
			- Imbunatatirea metodelor de predare, evaluare utilizand tehnica de 
			calcul;
			- Stimularea studiului individual al studentilor;
			- Introducerea in masura posibilitatilor a evaluarii continue;
			- Sprijinirea organizarii de concursuri profesionale studentesti si 
			cresterea preocuparii pentru obtinerea de rezultate bune.
		 
	 
	
		2. Strategia cercetarii stiintifice
	
		 
		
			2.1. Cresterea rolului cercetarii stiintifice
		
		 
		- Mutarea centrului de greutate al activitatii personalului academic de 
		pe activitatea didactica pe activitatea de cercetare stiintifica;
		- Crearea unor centre de competenta in cercetare recunoscute national si 
		international; 
		- Orientarea intr-o mai mare masura a studiilor masterale si doctorale 
		spre cercetare; 
		- Utilizarea in mai mare masura a potentialului doctoranzilor si 
		masteranzilor in realizarea activitatii de cercetare;
		 
		
		
			2.2 Sprijinirea activitatii de cercetare 
		
		 
		- Sprijinirea inchegarii colectivelor de cercetare: spatii, dotari, 
		personal academic si de cercetare, doctoranzi, masteranzi;
 
		- Identificarea si popularizarea resurselor de finantare a cercetarii; 
		- Sprijinirea participarii la competitiile pentru granturi nationale si 
		internationale;
		- Sprijinirea cooperarii cu departamente similare din strainatate; 
		- Sprijinirea cooperarii cu firme de renume; 
		- Stabilirea unor parteneriate strategice cu firme interesate in 
		cooperarea in cercetare cu facultatea.
		 	
 
	
		
			3.1. Atragerea resurselor financiare
		
		 
		- Atragerea de resurse suplimentare prin activitate didactica;
 
		- Atragerea de resurse suplimentare prin activitate de cercetare; 
		- Atragerea altor resurse.
		 
		
			3.2. Estimarea anuala a veniturilor si planificarea justificata si 
			realista a activitatilor la nivel de departament
		
		 
		 
 
		
		
			3.3. Urmarirea stricta a modului de utilizare a fondurilor alocate 
		
		 
		 
 
		
	
	 
	
	
		
			4.1. Angajare, promovare 
		
		 
		- Recrutare a unui personal inalt calificat;  
 
		- Activitate sustinuta si responsabila de promovare.
		 
		
			4.2. Evaluare
		
		 
		- Stabilirea clara a responsabilitatilor personalului departamentului si 
		urmarirea indeplinirii acestora;
 
		- Evaluarea periodica a activitatii didactice, de cercetare, 
		administrative si de reprezentare a departamentului.
		- Evaluarea periodica a activitatii didactice, de cercetare, 
		administrative si de reprezentare a departamentului.
		
		 
		
			4.3 Asigurarea unor nivele de salarizare adecvate si diferentiate, 
			mai apropiate de cele de pe piata muncii 
		
		 
		- Prin organizarea unor activitati de natura academica suplimentare 
		retribuite mai bine: cursuri, activitati de cercetare, contracte de 
		cercetare finantate din fonduri internationale; 
 
		- Sistem de salarizare diferentiat in functie de performante didactice 
		si grad de implicare in activitati administrative
	
		 
		
			4.4 Sprijinirea ridicarii nivelului profesional si promovarii pe 
			posturi 
		
		 
		- Participarea la stagii de documentare in strainatate; 
 
		- Cooperari internationale cu departamente similare din strainatate; 
	
		- Cooperari internationale cu companii de renume;  
 
		- Cresterea personalului didactic titular cu titlul de doctor din 
		totalul personalului cu norma de baza in departament; 
		- Cresterea ponderii posturilor didactice ocupate din totalul posturilor 
		didactice din statele de functii ale departamentului cu precadere la 
		pozitiile preparator si asistent;
 
		- Asigurarea unor conditii de munca corespunzatoare
		 
	 
	
		
			5.1. Extinderea si amenajarea spatiilor didactice, de cercetare 
		
		 
		- Obtinerea unor spatii noi pentru desfasurarea activitatii didactice si 
		de cercetare prin investitii sau achizitie din fondurile universitatii 
		si prin redistribuire;
 
		- Renovarea si reamenajarea spatiilor didactice si de cercetare 
		existente;
	
		- Utilizarea eficienta a fondurilor de investitii in echipamente pentru 
		dezvoltarea unei baze materiale didactice si de cercetare performante. 
		- Elaborarea de proiecte de dezvoltare;
 
		- Stimularea in continuare a stabilirii unor relatii strategice cu firme 
		de prestigiu din tara sau strainatate interesate in dotarea unor 
		laboratoare de specialitate; 
		- Asigurarea de birouri pentru personalul didactic si de cercetare;
 
		- Crearea unor sali de lucru dotate cu calculatoare cu acces permanent 
		pentru studenti.
		 
	
		
			5.2. Reparatii curente si intretinere spatiilor didactice, de 
			cercetare 
		
	
	 
	
	
		
			6.1 Imaginea facultatii 
		
		 
		- Promovarea cu mai multa insistenta a cartei de identitate vizuala a 
		departamentului; 
		- Actualizarea permanenta a paginii WEB a departamentului;   
 	    - Elaborarea anuala de brosuri si prospecte ale departamentului in limba 
		romana si engleza.  
		 
		
		
			6.2 Participarea activa la societati stiintifice nationale si 
			internationale 
		
	
		
			6.3 Stabilirea unor relatii de cooperare cu departamente, facultati 
			si companii lucrand in domeniu 
		
		
		
			6.4 Legatura cu comunitatea locala   
		
		 
		- Implicarea departamentului in programele comunitatii locale; 
		- Institutionalizarea legaturilor cu mediul socio-economic pentru 
		identificarea cerintelor si asteptarilor pietei fortei de munca.  
		 
	 
	
	
		
			7.1 Imbunatatirea structurii administrative   
		
		 
		- Analiza si redistribuirea sarcinilor academice si administrative. 
		Trecerea sarcinilor administrative cu precadere in atributiile 
		personalului TESA
		- Valorificarea in mai mare masura a potentialului cadrelor didactice 
		prin stabilirea unor atributii clare.
		- Infiintarea Consiliului Studentilor din facultate si consultarea 
		periodica a acestuia pentru identificare si rezolvarea problemelor 
		studentilor departamentului.
		 
	
		
			7.2. Imbunatatirea cadrului institutional 
		
		 
		- Reevaluarea si reconstruirea cadrului institutional al departamentului 
		in corelatie cu refacerea cadrului institutional al universitatii; 
		- Stabilirea clara a modului de circulatie a documentelor (Tipuri de 
		documente, formate, circulatie);
		- Extinderea sistemului informatic al departamentului astfel incat sa 
		cuprinda majoritatea informatiilor referitoare la procesul didactic, de 
		cercetare, doctorat.
		 
	
		
			7.3 Promovarea managementului strategic universitar la toate 
			nivelurile 
		
		 
		- Planificarea si fundamentarea deciziilor intr-un mod transparent si cu 
		participarea activa a personalului academic si administrativ al 
		departamentului; 
		- Exercitarea controlului la toate nivelurile privind realizarea 
		obiectivelor stabilite; 
		- Descentralizarea actului managerial;  
		- Stimularea initiativei si responsabilitatii personale.  
		 
		
		
			7.4 Evaluarea si asigurarea calitatii  
		
		 
		- Imbunatatirea metodelor de evaluare a procesului didactic, de 
		cercetare si al managementului universitar;
		- Se vor imbunatati si extinde criteriile si strategiile de evaluare si 
		asigurare a calitatii procesului de invatamint.